Content

Follower comel ♥

Rabu, April 25, 2012

Pengorbanan DIA kepadaku

Terima kasih kerana banayak memberi sokongan dlm hidupku
Diam tidak diam hubungan aku dengan dia sudah berusia  4tahun. Rase seperti tahun lepas je…Masa berlalu begitu cepat. Aku pada mula tidak dapat menerimanya. Tapi selepas aku mintak petunujk dari ALLAH alhamdulilah..aku dapat jawpannya…

Aku rasa risau untuk berkenalan dengan si dia. Dikhuatiri luka lama terguris semula. Tetapi memang tidak dinafikan setelah saban hari ku megenali nya dia memang seorang yang sangat baik. Aku xsangka..dan muka kami lebih kurang sama..orang kata kalau muka lebih kurang sama..jodoh itu namanya..Kedua dua keluarga kami megetahui hubungan kami dan mereka merestu hubungan kami..
Setelah ku menamatkan  pelajaran di Maahad Johor , aku menyambung pelajaran  di Universiti Sains Islam Malaysia. Dulu semasa ku mengenalinya dia sedang menuntut salah di sebuah  di Alor Setar.
Kini dia sudah bekerja di Hospital Serdang sebagai Pembantu Perubatan jadi dekat dengan lokasi tempat aku belajar dengan tempat dia bertugas  sekarang.Jadi apabila aku memerlukan pertolongan dia akan selalu membantu ku..Pernah satu hari aku mempunyai masalah dengan telefon bombit aku. Nak pergi ke KLCC tak tahu jalan.sebab beli telefon tu kat situ. Aku meminta pertolongannya  untuk memandu ke sana,jika naik tren mengambil  masa yanglama untuk sampai. Jadi dia mengambil alternative untuk memandu kesana walaupun tidak tahu jalan. Nasib baik Encik GPS bantu kami berdua.
Apabila sampai kami agak sesat sikit,sebab terlepas jalan nak masuk simpang tu. Sebab jalan kt KL ni pening sikit. Tapi ni semua pengalaman, kalau xda pengalaman tak tahu temoat orang. Akhirnya akami sampai juga kt KLCC. Dan aku terus pergi ke kedai telefon itu, dan apabila selesai kami makan dan terus pulang kerana dia bertugas pada waktu malam. Malangnya kami memangbertolak dalam pukul 2, tapi nak balik traffic jam dengan orang KL balik kerja. Jadi kami terperangkap dengan kesesakan lalu lintas. Kalau di ikutkan memang hamper sejam kami terperangkap.Akhirnya kami sampai nilai pada pukul 7 setengah malam. Dia terus hantar aku balik Nilai dan dia patah balik semula ke serdang untuk berehat sebelum masuk kerja pada pukul 9malam. Kalau nak ikutkan memang letih sangat sebab dia memmandu kereta manual.asyik nak main mimyak sahaja,,ribuan terima kasih En.Fakhrul Radhi .Semoga ALLAH membalas jasamu~AMIN

Video ini sebagai selingan dalam ruangan ini >>